آنژیوکت

آنژیوکت


هپارین لاک یک ابزار پزشکی است که دارای سرپوشی به صورت دیافراگم پلاستیکی است که با استفاده از آن می توان تزریقات وریدی را به طور متناوب انجام داد. اغلب برای دسترسی سریع وریدی، تزریق‌های طولانی‌ مدت وریدی، نمونه‌گیری خون، همودیالیز و مایع درمانی استفاده می‌شود.

کاربرد هپارین لاک

هپارین لاک یا آنژیوکت صفر عمدتا به عنوان یک مسیر یا پورت تزریق مورد استفاده قرار می گیرد و به طور گسترده ای مورد تایید بسیاری از متخصصان پزشکی قرار گرفته است. به کمک آن میتوان مایعات را بطور تناوب تزریق کرد. در بیمارانی که نیاز است  به طور مکرر تزریق انجام شود، سوراخ کردن پوست و ورود به رگ باعث ایجاد و زخم شدن پوست میشود. با طراحی این محصول، رگ در مسیر تزریق باز نگهداشته و بدون درد، تزریق دارو صورت می پذیرد. این وسیله‌ی کاربردی امروزه به عنوان یک ابزار کارآمد در حیطه‌ پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث رفع درد و ناراحتی برای بیمار هنگام تزریق می شود.

ویژگی ها:

۱قابل استفاده با کاتترها(سرخرگی و سیاهرگی)

۲قابلیت چند بار سوراخ شدن

۳ایمنی بالا

۴تهیه شده از مواد PVC پزشکی

۵کاربری و استفاده آسان

۶استریل و عدم استفاده از لاتکس در تولید آن

۷وسیله ای برای باز نگهداشتن مسیر رگ

۸جلوگیری از زخم شدن پوست بیمار

۹مناسب افرادیکه نیاز به تعداد زیاد دفعات تزریق دارند 

مشخصات و عملکرد:

در موقعیت هایی که بیمار به دفعات نیاز به تزریق دارد با کار گذاشتن کتترهای وریدی مانند آنژیوکت و اتصال هپارین لاک به آنها از زخم شدن و آسیب رسیدن به پوست بیمار جلوگیری میشود.

این وسیله با باز نگهداشتن مسیر رگ این امکان را فراهم میکند که بتوان به دفعات و بدون درد فرایند تزریق را انجام داد.

در به کار گرفتن این وسیله‌ی پلاستیکی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر ۸ ساعت یک بار محل کنترل و هر سه روز یک بار موضع تزریق جابجا شود و درصورتی‌که راه هوایی هپارین لاک مسدود شود باید از سرسوزن(نیدل) استفاده گردد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *